5.5.2017  |  Tomáš Bušek

Akvizice zákazníka podle návodu JAK SBALIT ŽENU - 8. část

ZÍSKEJTE OVLIVŇOVATELE NA SVOU STRANU

Akvizice zákazníka podle návodu JAK SBALIT ŽENU - 8. část

Máme za sebou první schůzku, návštěvu divadla, odpoledne na inlajnech a první intimní večer. A řekli jsme jí: “Miluji tě!“. JE SNADNÉ V TOMTO OKAMŽIKU USNOUT NA VAVŘÍNECH. Je to jako v obchodě, když máte za sebou první realizaci, která dopadla dobře a čekáte, že zákazník bude sám od sebe od vás nakupovat celé portfolio.

Pokud nejste lovec žen na jednu noc, ale jde vám o dlouhodobou partnerku, se kterou budete sdílet skoro vše, je potřeba dále na tom pracovat. Vztah je jako květina, když jí nezaléváte, uschne.

A první věc, kterou je potřeba si uvědomit je, že NEJSTE JEDINÝ, KDO JÍ OVLIVŇUJE. Nikdy nejste jediný, na jehož názor dá a kdo 100% nastavuje její pohled na věc.

KDO OVLIVŇUJE ŽENU A KDO ZÁKAZNÍKY, PŘI ROZHODOVÁNÍ O HLOUBCE A DÉLCE VZTAHU?

MATKA – NADŘÍZENÁ SLOŽKA

Každá nebo skoro každá matka má jasnou představu, jak má vypadat ideální partner její dcery. A záleží pouze na tom, jak je dcera dospělá a samostatná, aby matka vybrala ty správné nástroje na ovlivňování. Může to být od jednoznačného zákazu, přes ovlivňování (zkreslování) pohledu až po nabízení jiného partnera/doda­vatele.

Jako obchodníci určitě tuto situaci znáte. To že jste se prozatím nesetkali s nadřízeným manažera, se kterým komunikujete a realizovali jste spolu první dodávku, neznamená, že neexistuje. Možná to jen ten nadřízený prozatím neřešil. ALE MEZI JEDNÍM RANDE A TRVALÝM VZTAHEM JE PRO MATKU A NADŘÍZENOU SLOŽKU VELKÝ ROZDÍL!

A co s tím? Hlavně se k němu musíte dostat. JE NEMOŽNÉ OVLIVŇOVAT NĚKOHO, S KÝM NEKOMUNIKUJETE. A je potřeba zjistit jeho/její vizi. Její představu, jak má partner dcery vypadat a jak se má chovat. Následuje klasická obchodní práce. Buď je potřeba tuto představu naplnit nebo změnit J.

DĚTI – PODŘÍZENÍ

Z čeho mají děti strach, když si jejich maminka přivede nového partnera? Ze ztráty lásky a energie, kterou jim věnuje? Ze změny zaběhnutých „rituálů a vzorců“? Z narušení celistvosti a funkčnosti někým zvenčí?

Děti neboli podřízení jsou jen omezeně schopni vidět a vnímat potřeby svých rodičů, které jsou mimo jejich rozhled. Dítě nikdy nemá takový rozhled jako jeho rodič a podřízení mívají jiné potřeby než šéfové oddělení. ZMĚNĚ BRÁNÍ Z PROSTÉ OBAVY A NEZNALOSTI CO TATO ZMĚNA PŘINESE.

Proto pokud to s dlouhodobým vztahem myslíte vážně, získejte děti na svou stranu. Komunikujte s nimi. Hrajte si s nimi. Věnujte jim čas. Pokud to uděláte dobře, budou vaší největší oporou.

KAMARÁDKA – JINÁ ODDĚLENÍ

Při důležitých rozhodnutích často své kamarády či kamarádky používáme jako rádce. Někdo jako rádce a někdo jako alibi. Málokdo dělá důležitá rozhodnutí bez toho, aby je komunikoval s někým, komu důvěřuje. Za prvé chce opravdu jeho názor a za druhé si vytváří sám pro sebe alibi v případě neúspěchu. Vždyť Žofie také říkala, ať to zkusím. To je první nebezpečí kamarádky. Doporučení dává někdo, kdo nás třeba ani neviděl. A zde je potřeba přejít na stejnou obchodní taktiku jako v případě matky. Zjistěme s kým se náš manažer bude radit, dostaňme se k němu, komunikujme s ním a pracujme s jeho vizí. I nejlepší kamarádka má totiž vizi, jak má partner její přítelkyně vypadat.

Ale podstatně větší riziko hrozí od kamarádek, které se bojí, že si jejich přítelkyně někoho najde. Sice nahlas tvrdí, že jsou rády, že je šťastná a natěšená, ale teď bude více vidět, že ony jsou neschopné se s někým seznámit. Někteří manažeři jiných oddělení nechtějí, aby jejich kolega uspěl, protože se bojí, že bude odhalena jejich vlastní neschopnost! JAKO OBCHODNÍK O NICH MUSÍME VĚDĚT A JEJICH VLIV ELIMINOVAT.

SOUČASNÝ PŘÍTEL – DODAVATEL

Nepodceňujme současného nebo minulého přítele. Třeba již neměl ani zájem a jeho pozornost byla upřena jinam, ale jakmile nám někdo začne něco brát (lézt do zelí), ihned je to pro nás nejdůležitější na světě. Vzpomeňte si na dítě. Co říká, když mu chcete vyhodit hračku, se kterou si již dva roky nehrálo?

Stávající dodavatel se začne bránit. Okamžitě zkvalitní své služby a naše produkty a aktivity začne znevažovat. Využije svůj vliv (pokud ho má) na výše vyjmenované ovlivňovatele, ke kterým má díky minulosti lepší přístup než my. Nám nezbývá než udržet a promovat svojí kvalitu, komunikovat s důležitými osobami a klást otázku: „Proč se začal chovat jinak zrovna nyní? A vydrží tato změna?“. Ale v žádném případě ho nesmíme znevažovat. To musí udělat sám J.

A JAKÉ JE CELKOVÉ POUČENÍ Z TÉTO KAPITOLY?

Jde-li pouze o to, zda jednou vyrazím s někým večer na rande, rozhodneme se většinou sami. Ale přechod do dlouhodobějšího a vzájemně provázaného vztahu řešíme se svým okolím. Někdy chceme, aby udělali rozhodnutí za nás, někdy chceme radu a někdy pouze požehnání/schválení našeho rozhodnutí. Ale v každém případě mají tyto osoby na naše rozhodnutí vliv.

Balení nových partnerek nechám na vás, ALE JAKO OBCHODNÍCI, KTEŘÍ CHTĚJÍ DLOUHODOBÝ VZTAH SE ZÁKAZNÍKEM, PROSÍM PRACUJTE SE VŠEMI OSOBAMI, KTERÉ MAJÍ NA STRANĚ ZÁKAZNÍKA NA VÁŠ ÚSPĚCH VLIV.

32
školení zaměřených na akvizici nových zákazníků v roce 2022
35
tréninků směřujících k vyšší míře čerpání potenciálu stávajících zákazníků v roce 2022
33
workshopů zaměřených na firemní kultůru a motivaci v roce 2022
21
manažerských projektů v roce 2022

Vyjádření klientů

Pavel Hilbert

Pavel Hilbert

Estheticon, zakladatel @ CEO

Školení s Tomášem Buškem a Jurajem Skalským nám otevřela nový pohled na akvizici, prodej i vyjednávání. Oba jsou vždy perfektně připravení, školení má švih a skvělou atmosféru. Srozumitelné a názorné příklady z každodenního života + praktické procvičování = dobrá použitelnost pro další rozvoj a použití v praxi. Děkujeme!

Kontakty Česká Republika

+420 608 919 260 Všechny kontakty

Napište nám zprávu

Ozveme se, jakmile to bude možné