Kdo poslouchá, nebo se nedej bože třeba i ptá, získá spousty informací. A co teď s nimi? Mnoho obchodníků získá tolik informací, že se jich zalekne a uteče. Mnoho mužů získané informace nevnímá a dál si vede svoji naučenou sebeprezentaci.
Je potřeba si říct, že informace získáváme proto, abychom byli schopni zvolit správnou strategii a přístup. Na začátku komunikace, když se snažíme upoutat pozornost druhé strany a získat trochu jejího času, nemůžeme a ani nesmíme být příliš osobní. Později ale od nás ženy očekávají, že své chování uzpůsobíme přímo pro ně. A totéž chtějí zákazníci.
CO TEDY POTŘEBUJEME VĚDĚT? KTERÉ INFORMACE JE NUTNÉ ZÍSKAT?
1. KTERÝ NÁVRH/NABÍDKA BUDE AKCEPTOVATELNÝ/Á – některá žena bude preferovat procházku, jiná návštěvu kina, další potěšíte, když pozvete ji a její děti do ZOO, a poslední se s vámi ráda projede na in-linech (tu, jíž jde pouze o sex, tady nezmiňujeme :)). POSLOUCHÁME A SBÍRÁME INFORMACE PRO TO, ABYCHOM DALI SPRÁVNÝ PRVNÍ NÁVRH. Pokud se u prvního návrhu spleteme, můžeme si zcela zavřít dveře. Zkuste ženě, která hledá partnera pro hluboké kulturní zážitky, nabídnout společnou návštěvu fitness centra. A naopak. To samé platí u zákazníků. Oni nám musí říct, co je pro ně ideální první návrh (nabídka, setkání s další osobou, pilot…).
2. PROČ HO PŘIJME – vždy existuje motivace, proč nad nějakým návrhem přemýšlíme a přijmeme ho, zatímco jiný razantně odmítneme nebo nás zklame. NEŽ PŘEDNESETE JAKÝKOLI NÁVRH, ZKUSTE SI NEJDŘÍVE V HLAVĚ UJASNIT, ZDA VÍTE, PROČ HO DRUHÁ STRANA PŘIJME. A důvody přijmutí nebo odmítnutí návrhu jsou vždy na straně ženy. Jsou v její motivaci a očekávání. Obdobně to platí při získávání zákazníka. Znáte odpověď na otázku: PROČ BY ZÁKAZNÍK MĚL AKCEPTOVAT A PODPOROVAT VÁMI NAVRHOVANÝ DALŠÍ KROK?
3. S KÝM SE BUDE RADIT – je málo zákazníků, kde se rozhoduje jedna osoba. Je málo žen, které nemají kamarádku. Znát rozhodovací proces je nesmírně důležité. Mnoho obchodníků zašle nabídku bez toho, že by věděli, co se s ní na straně zákazníka bude dít. NABÍDKA SI NA STRANĚ ZÁKAZNÍKA ŽIJE VLASTNÍM ŽIVOTEM, KTERÝ BYCHOM MĚLI ZNÁT A PŘIZPŮSOBIT SE MU. A u žen potřebujeme vědět, zda o nás bude mluvit s kamarádkou, maminkou nebo svým psychoanalytikem. Všichni nás budou nějak v jejích očích v naší nepřítomnosti formovat.
PROTO POSLOUCHEJTE INFORMACE. ZPRACOVÁVEJTE INFORMACE. VYUŽÍVEJTE INFORMACE. JESTLI O NÍ (ZÁKAZNÍKA) OPRAVDU STOJÍTE, VYNALOŽIT ÚSILÍ DO VNÍMÁNÍ JE NEZBYTNÉ.
Dostala se mi do rukou kniha o balení žen. A připadala mi zajímavá. Nevím zda proto, že jsem již 18 let ženatý nebo proto, že přes 20 let dělám…
Mnoho obchodníků říká, že nemůže při akvizici nového zákazníka uspět, protože má stávajícího dodavatele. „Tam je zaháčkovaný XY a nedá se tam…
Ozveme se, jakmile to bude možné