Dostala se mi do rukou kniha o balení žen. A připadala mi zajímavá. Nevím zda proto, že jsem již 18 let ženatý nebo proto, že přes 20 let dělám obchod a spousta věcí mi tam připadá povědomá. V každém případě z ní chci vybrat pár zajímavých momentů a upozornit vás na ně v souvislosti s BALENÍM NOVÝCH ZÁKAZNÍKŮ. VÍTE PROČ muž, který se rozhodl být proutníkem ČASTO NEUSPĚJE? PROTOŽE SI VYBERE ŽENY, U KTERÝCH MÁ NÍZKOU ŠANCI USPĚT.
Můžeme spoléhat na náhodu, šťastný okamžik či nenadálé setkání, ale pokud chceme ženy/zákazníky balit pravidelně a koncepčně je důležitou fází PŘÍPRAVA. A nejdůležitější fází přípravy VÝBĚR SPRÁVNÉHO OBJEKTU.
Zde jsou nejčastější chyby, které děláme při výběru potenciálních zákazníků, o které chceme usilovat.
1. CHYBA: VYBÍRÁME SI ŽENY, O KTERÉ USILUJE KAŽDÝ
Všichni by chtěli prodat do ČEZu, Škodovky, Pojišťovny, Telefoniky nebo přímo ministru Kalouskovi na MF. Kolik životů by musely mít krásné slavné ženy, aby mohly strávit byť jen jednu noc s každým, kdo na to pomyslel? Co všechno by musely koupit výše jmenované firmy, aby se jejich dodavatelem mohli stát všichni, co si myslí, že pro ně mají úchvatné řešení. Buďme si jako obchodníci vědomi své úrovně krásy a atraktivnosti. Nezapomeňte, že nám obchodníkům jde o dlouhodobý vztah. Často kladu svým zákazníkům otázku: „Jaký jste mohli získat obrat, pokud úsilí věnované po dlouhý čas přesvědčování jednoho atraktivního zákazníka byste věnovali zákazníkům z jiné úrovně?“.
2. CHYBA: KONTAKTUJEME ŽENY, JEJICHŽ SPOLEČENSKÉ POSTAVENÍ JE PODSTATNĚ VYŠŠÍ NEŽ NAŠE
Ano, hloupému Honzovi se to podařilo. Přišel a získal princeznu na celý život. Kolika lidem se ale opravdu podaří dostat až k Jejímu veličenstvu? Král přijímá krále, purkrabí purkrabího a zbrojnoš zbrojnoše. Buďme si vědomi své úrovně a využívejme lidi s „vyšší“ vizitkou v naší firmě, aby i oni odvedli svojí práci a přispěli k získání zákazníka. Když je to dobře nastavené, velice to zrychluje celý proces.
3. CHYBA: USILUJEME O ŽENY, KTERÉ MAJÍ JINÉ POTŘEBY VZTAHU
Byla ochotna s námi zkusit flirt na jednu noc a my jí nabízíme manželství a čtyři děti. Je dlouho vdaná a hledá jen občasné povyražení vedle stávajícího partnera a my se k ní chceme nastěhovat. Hledá muže, který jí zajistí bezpečí a dlouhodobý standard, my jí vykreslujeme nezávaznou erotikou nabitou noc. Akceptujme jako obchodníci, že zákazníci hledají různé úrovně vztahu a buďme si vědomi, jaký vztah chceme nabídnout a jaký je očekáván. Netlačme Key Account Management tam, kde jde jenom o flirt.
4. CHYBA: VYBÍRÁME SI ŽENY ZKUŠENĚJŠÍ, NEŽ JSME SAMI
Není nic zábavnějšího, než když přijde „zajíček“ a začne se tvářit jako světák před ženou, která má bohaté, barevné a mnohaleté sexuální zkušenosti. V nejlepším případě jí začne ještě poučovat a vysvětlovat, že to do teď dělala špatně a fádně. Zkuste se zamyslet, kolik takových obchodníků jste viděli?
5. CHYBA: DOSTÁVÁME ZA ÚKOL SBALIT ŽENY, KTERÉ NÁS NEPŘITAHUJÍ
Představte si situaci, že by vám váš kamarád ukázal na ženu, která se vám nelíbí, nepřitahuje vás a ani vás nevzrušuje. A vaším úkolem by bylo jí sbalit a prožít s ní půl života. Jak hodně se asi budete snažit? A tohle občas děláme svým obchodníkům. Zákazník atraktivní pro firmu, nemusí být vzrušující pro obchodníka. Zkusme hledat zákazníky, kteří jsou přitažliví pro oba. Má zkušenost je, že to výrazně zvýší efektivitu.
6. CHYBA: BOJÍME SE BÝT AKTIVNÍ
A chyba poslední. Bojíme se být aktivní. Čekáme, že krásná, úžasná a atraktivní žena (s vysokým rozpočtem na naše služby a produkty) nás sama osloví a řekne: „Tady jsem, vezmi si mě… !!!“ Pokud se to stane, buď to bude velké náhodné štěstí nebo častěji žena, která již ztratila jiné možnosti.
Dostala se mi do rukou kniha o balení žen. A připadala mi zajímavá. Nevím zda proto, že jsem již 18 let ženatý nebo proto, že přes 20 let dělám…
Mnoho obchodníků říká, že nemůže při akvizici nového zákazníka uspět, protože má stávajícího dodavatele. „Tam je zaháčkovaný XY a nedá se tam…
Ozveme se, jakmile to bude možné