Příprava na vyjednávání v době krize

Pracovní setkání pro maximálně 5 osob

Příprava na vyjednávání v době krize

Zažil jsem dvě krize a schopnost vyjednávat je z mé zkušenosti v první fázi klíčová. Nejdříve začnou vyjednávat velké společnosti, které využijí situace a budou tlačit na své dodavatele. Ti to budou následně přenášet i do další linie odběratelsko-dodavatelských vztahů. Vyjednávání v době krize je zcela jiné než při konjunktuře. Není to jen „zvykový taneček“ na základě procesů, ale velmi často klíčová aktivita, která rozhoduje o schopnosti firmy dále se pohybovat vpřed.

Co pracovní setkání umožní?

VYTVOŘIT SI PŘÍPRAVU NA KONKRÉTNÍ KLÍČOVÁ VYJEDNÁVÁNÍ

Nejdůležitější pro vyjednávání je PŘÍPRAVA PŘED a zvládnutí EMOCÍ A RÁCIA V PRŮBĚHU vyjednávání. Metodiky, elán a asertivita jsou většinou jen podpůrné nástroje. Klíčová je ZKUŠENOST, KLID, ROZVAHA A SCHOPNOST PRŮBĚŽNĚ VNÍMAT A VYHODNOCOVAT CELOU SITUACI.

Cílem tohoto workshopu je připravit každého účastníka na jedno konkrétní klíčové vyjednávání, které ho čeká.

Možné oblasti vyjednávání dle naší zkušenosti

Jsem-li odběratel budu vyjednávat:

  • o snížení cen materiálu a služeb
  • o storno podmínkách, pokud mám něco dlouhodobě objednáno a nyní to nepotřebuji
  • o cenách a termínech dodávek, pokud je nyní těžké sehnat co potřebuji

Jsem-li dodavatel/obchod­ník:

  • o cenách za produkty a služby, které zákazníci odebírají, ale budou chtít slevy
  • o vlastní pozici, protože všichni okolo mne budou snižovat ceny
  • o storno podmínkách při rušení dlouhodobých objednávek
  • o prioritě a důležitosti toho co prodávám, protože zákazníci budou přehodnocovat, co potřebují
  • o neschopnosti dostát svým závazkům, protože sám nemám…

Jsem-li manažer:

  • vyjednávání s “matkou” o změně plánu, budgetu atd
  • vyjednávání ohledně priorit a obhajoba mého týmu
  • vyjednávání o tom, že nelze jen škrtat, ale i tvořit
  • vyjednávání o záměrech, které byly plánované, ale mají se zrušit
  • vyjednávání s lidmi o snížení mezd nebo propuštění

Co budeme dělat

  • definujete si cíle podle vašich zájmů
  • připravíte si různé alternativy postupu
  • promyslíte kritéria pro argumentaci
  • připravíte si ústupovou cestu (BATNA)
  • zvážíte vztahy a kontakty, které je potřeba pro vyjednávání využít
  • naplánujete si konkrétní kroky pro vyjednávání
  • natrénujete si možný postup

Pokud nevíte, zda se Vám příprava s námi vyplatí, spočtěte si kolik dělá o 1% nižší ústupek při výsledku vyjednávání, na které se budete připravovat.

32
školení zaměřených na akvizici nových zákazníků v roce 2022
35
tréninků směřujících k vyšší míře čerpání potenciálu stávajících zákazníků v roce 2022
33
workshopů zaměřených na firemní kultůru a motivaci v roce 2022
21
manažerských projektů v roce 2022

Kontakty Česká Republika

+420 608 919 260 Všechny kontakty

Napište nám zprávu

Ozveme se, jakmile to bude možné